В Україні вже довгий час тримається тепла погода. Це добре не тільки для домовласників, оскільки температура в будинку залишається прийнятною. Температура рятує ще й власників дизельних автомобілів.
Стає легше від того, що дизель на заправках є. Як такого дефіциту вже немає. А ось якість "солярки" - під питанням. Перевірку дизеля вирішив провести Інститут споживчих експертиз. Дуже важливо було зрозуміти, як поведеться паливо в зимових умовах.
На пробу взяли зразки звичайного дизеля на АЗС:
- ОККО;
- WOG;
- SOCAR;
- SHELL;
- KLO;
- PRIME;
- ZOG;
- АВІАС;
- AMIC;
- AVANTAGE 7;
- CHIPO;
- BVS;
- БРСМ-нафта;
- Neftek;
- U.GO;
- BILL OIL;
- ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ;
- ПАТРІОТ;
- ЄВРО 5.
Взяли на пробу і преміальні зразки:
- Pulls Diesel Арктика OKKO;
- Mustang +WOG;
- Ventus Diesel KLO;
- Nano Extro SOCAR;
- Euro + БРСМ-нафта.
Цей вид палива коштує значно дорожче. У нього дуже висока температура замерзання, тому й позиціонують його, як "арктичне".
Паливо проходило на відповідність ДТСУ за параметрами:
- температура фільтрації;
- температура займання;
- сірка.
Результати розділили на зони: червону і зелену. У другу зону відправили АЗС, паливо яких не пройшло за нормами ДСТУ. Формально, навіть вони залишаються в межах закону, оскільки на час війни дозволена реалізація палива класу Євро-3. У зеленій зоні будуть, як ви зрозуміли, АЗС з хорошими результатами.
Хороша якість дизеля - зелена зона
Стандартна "солярка", яка витримує 20 градусів морозу виявилася на ZOG, AVANTAGE.
Дизель на KLO витримав -21 градус. Prime і Chipo витримали -22 градуси.
Паливо на ОККО і SOCAR витримало -23 і -24 градуси. Рекорд встановила мережа WOG - 26 градусів нижче нуля.
За температурою спалаху - не нижче 55 градусів за Цельсієм, найкращим стало паливо на SOCAR - 70 градусів. WOG і OKKO показали результат у 67 і 65 градусів за Цельсієм відповідно.
За кількістю сірки всі учасники вписалися в норму.
Поганий дизель - червона зона
Незначні відхилення помічені на АЗС: Shell, Neftek, U.Go - близько 18-19 градусів нижче нуля. В інших випадках, ситуація дуже сумна. Цих АЗС краще уникати при сильних морозах.
Температура спалаху не відповідала нормі у мереж: AMIC, БРСМ-нафта, BILL OIL, ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ і ПАТРІОТ. За деякими ознаками можна припустити, що паливо на цих АЗС зробили на міні-НПЗ.
Якість преміального палива
Найбільша температура замерзання у Pulls Diesel Арктика OKKO - мінус 36 градусів. WOG, SOCAR витримали до мінус 35 градусів. KLO - мінус 33 градуси. Дизель від БРСМ не дотягнув до нормативу - мінус 19 градусів.
Читайте також: Ці продукти занапастять ваше здоров'я через величезний вміст цукру: дієтологи радять звести споживання цих продуктів до мінімуму
Названо головні хитрощі, які використовують банки з кредитними картками