Складна ситуація останніх років: пандемія коронавірусу, повномасштабна війна - стали причиною переходу українських школярів на онлайн-навчання. На жаль, такий спосіб отримання освіти не здатен повноцінно замінити живе навчання в школі, а тому багато дітей наразі отримали "пробіли" в знаннях з різних предметів.
Аби вирішити це питання та покращити освітній рівень, в українських школах пропонують ввести додатковий навчальний рік.
Як до такої ініціативи поставились батьки та педагоги
Аналітичний центр "Cedos" з ініціативи благодійного фонду "savED" провів соціологічне дослідження стосовно цього питання. За отриманими даними, частина учителів вважають, що таке нововведення може стати причиною втрати школярами зацікавленості в навчальному процесі.
Однак ті, хто навчався за дистанційною системою, відзначили, що додатковий рік міг би позитивно позначитись на рівні освіченості школярів.
Більшість викладачів шкіл переконані, що така інновація допустима, однак не на загальному рівні, а лише як індивідуальний спосіб покращити успішність і рівень знань. А тому, в окремих випадках, "реабілітаційний рік" все ж варто ввести.
72% батьків впевнені, що їхнім дітям необхідні додаткові можливості, аби закрити "пробіли" які виникли під час навчання останніх років.
Варто зазначити, що більшість батьків, які взяли участь у опитуванні, серед можливих варіантів покращення навчального процесу розглядають:
- додаткові групові заняття з вчителем у школі (59% респондентів);
- індивідуальні заняття з учителями в школі (49%);
- додаткові заняття з репетиторами (37%);
- самостійні додаткові заняття (35%).
Наразі лише 10% батьків переконані, що потреба в упровадженні додаткового навчального року існує.