Вартість квитка на поїзд включає не тільки перевезення з одного місця в інше. Під час подорожі пасажири можуть скористатися багатьма послугами без додаткової оплати. Про деякі з них більшість навіть і не здогадуються.
Туалет
Пасажири, що мають роздрукований або електронний квиток, можуть безкоштовно скористатися туалетами на вокзалах або станціях, через які слідує поїзд. При цьому варто знати, що платні туалети, так само як і платні зали очікування підвищеного комфорту, можуть працювати тільки у тому разі, коли діють безкоштовні аналоги.
Окріп
Згідно з пунктом 6-1 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом, пасажири мають право звернутися до провідника, щоб одержати питну воду чи окріп (навіть не замовляючи чай або каву).
Холодильник, НВЧ піч
Пасажири мають право користуватися холодильником та НВЧ піччю (микрохвильовкою), що знаходяться в купе у провідника.
Аптечка
У разі потреби провідник повинен забезпечити пасажирам отримання медикаментів з аптечки, яка повинна бути у вагоні.
Ремені безпеки
Пасажири, що їдуть на верхніх полицях, мають право отримати ремені безпеки. І це стосується не лише дітей.
Складання постілі
Складання постілі після використання – не обов’язок пасажирів. Тому провідник не має права цього вимагати. У п. 63 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом говориться, що доставка постільної білизни на спальне місце та складання її за 30 хвилин до прибуття до пункту призначення – обов’язок провідника.
Проїзд зупинки
У разі, якщо пасажир проїхав свою станцію, він має право безкоштовно повернутися назад. Потрібно звернутися до начальника поїзда та пред'явити квиток. Складається акт про продовження дії квитка, щоб пасажир зміг безкоштовно дістатися свого пункту призначення.
Кондиціонер
Якщо вагон, на який придбаний квиток, повинен мати кондиціювання, але потім з'ясовується, що воно несправне, пасажир має право переміститися у вагон із працюючим кондиціонером. Це можливе за умови наявності вільних місць.
Використання полиць
Пасажири не зобов’язані ділитися своїм місцем з іншими пасажирами. Тобто право на використання, наприклад, нижньої полиці має тільки пасажир, у якого є квиток на цю полицю.
Страховка
До вартості квитка входять послуги страхової компанії. Якщо під час поїздки пасажир зазнає травми, він має право на компенсацію. Для цього слід оформити акт про нещасний випадок, зберегти квиток та зв'язатися зі страховою компанією.