Що буде з дистанційкою надалі та чи варто хвилюватися про це біженцям за кордоном: важлива заява міністра освіти

Міністр освіти Оксен Лісовий торкнувся теми дистанційного навчання в Україні в інтерв’ю для "Освіторія". Це є болісним питанням для багатьох українських сімей, у тому числі тих, які тимчасово перебувають у інших країнах.

Лісовий назвав найбільші "травми" української освіти на даний момент.

Він сказав:

Я намагаюся дивитися на освіту одночасно очима батька і очима умовної молодої людини. Оцінюю ситуацію як клієнт освітньої послуги, а аналізую як міністр. Найбільшими «травмами» української освіти сьогодні є зупинка реформи Нової української школи, стан вищої освіти і невідповідність освіти ринку праці.

Крім того, дуже проблемним, на думку міністра, є питання облаштування укриттів. Він вважає, що потрібно терміново вирішити проблему фінансування освітньої субвенції на їх облаштування.

Окремо серед проблемних питань Оксен Лісовий виділив онлайн навчання, зазначивши наступне:

Навчання в онлайні протягом тривалого часу позбавляє підлітків живого спілкування, ми ризикуємо отримати покоління молоді, яка не соціалізувалася і не сформувала цілу низку м’яких навичок. Тому наше завдання — якомога швидше повернути дітей до шкіл там, де дозволяє безпекова ситуація.

Міністр додав, що тут має вагу і інший момент – вплив офлайн-навчання на економіку:

Якщо школа працює в місті чи селі, то батьки залишаються там і розвивають громаду. Школа, що якісно працює, — важливий чинник розвитку регіонів.

Проблеми учнів, що навчаються за кордоном

На запитання щодо того, як держава боротиметься за повернення учнів з-за кордону, Лісовий зазначив, що зв’язок з багатьма учнями втрачається, деякі з них перестають опановувати українську програму.

Він сказав:

Або дитина навчається і в місцевій школі (бо законодавства країн, як правило, зобов’язують батьків до цього), і паралельно — за українською програмою. У результаті діти колосально перевантажені.

Міністр вважає, що потрібно розробити алгоритм зарахування академічних результатів дітей з тих шкіл, де навчаються українські школярі, за всіма універсальними предметами.

При цьому він наголосив:

Я вкотре повторюю: ми можемо довіряти європейській, американській, канадській освіті в математичній, природничих та інших дисциплінах. Єдине, що ми маємо зберегти, це історія України, українська мова та література.