Українські освітяни масово виступили проти нових правил оцінювання, які запропонувало МОН. Їхня петиція набрала 25 тисяч підписів, що означає — уряд тепер зобов’язаний розглянути це питання і дати офіційну відповідь протягом десяти робочих днів.
Чому вчителі проти
На думку педагогів, замість покращення освітнього процесу нова система лише ускладнює їм життя. Вона додає зайвих паперів і бюрократії, а реального сенсу — мінімум. Автори звернення пропонують замість цього розробити прості й ефективні методи оцінювання, які дійсно допоможуть учням, а не заплутають усіх ще більше.
Що змінилося в оцінюванні
Нові правила МОН запровадило ще в серпні 2024 року. Суть їх така: кожен предмет оцінюється за чотирма рівнями, причому кожен рівень — це три бали. У результаті вчитель має виставити чотири оцінки:
- Три — за окремі групи навчальних результатів.
- Одна — загальна підсумкова оцінка.
Як це виглядає на практиці
Наприклад, у громадянсько-історичній освітній галузі вчитель оцінює такі аспекти:
- Чи орієнтується учень в історичних подіях і розуміє їхній взаємозв’язок.
- Як працює з історичною інформацією та суспільствознавчими матеріалами.
- Наскільки виявляє громадянську позицію, співпрацює та дотримується толерантності.
Що думають батьки
За відгуками батьків, нова система — це як лабіринт без виходу. Вони просто не розуміють, як насправді оцінюють їхніх дітей. Для самих вчителів це також додаткове навантаження, яке не приносить користі.
Чи дослухається уряд до освітян? Скоро дізнаємось.