Редакційна політика
1. Хто Ми ? Сайт 5692.com.ua заснували в 2013 році, як частину всеукраїнської мережі міських сайтів CitySites. Це мережа незалежних довідково-інформаційних інтернет-ресурсів. Один з небагатьох прикладів того, що медіа в нашій державі може розвиватися як бізнес і при цьому, не належати політикам чи олігархам.
2. Мова написання - українська.
3. Для кого ми пишемо: для кам'янчан та жителів Дніпропетровської області.
4. Яка наша ціль: інформувати нашу аудиторію про актуальні події в місті та в області, а також створювати якісний та унікальний контент на актуальні і цікаві теми.
5. Які є розділи на сайті: “Новини”, “Довідник”, “Вакансії”, “Афіша”, “Дозвілля” та “Оголошення”. Редакційна політика стосується саме розділу новин.
6. Структура власності: Інтернет-видання 5692.com.ua входить в мережу міських сайтів компанії CitySites.
7. Як з нами зв’язатися: ви можете написати лист на електроннупошту info@5692.com.ua або ж зателефонувати за номерами: (097) 125-45-53, (093) 404-72-21. Якщо вас цікавить розміщення реклами, то зв’язатися з рекламним відділом ви можете за телефонам: (097) 125-45-53, (093) 404-72-21.
8. Яке у нас джерело фінансування? Сайт не фінансується політичними партіями, політиками, олігархами та іншими представниками великого капіталу, тому журналісти сайту вільно пишуть про всі новини та події, незалежно від того, хто являється “головним героєм” їхніх матеріалів.
9. Сайт підтримує малий и середній бізнес міста Кам'янське, розміщуючи інформацію про представників цих видів бізнесу та рекламу, отже, сайт 5692 “живе” тільки на самоокупність від реклами.
Про рекламу на сайті
10. Ми не ставимо замовних матеріалів під виглядом редакційного матеріалу – іншими словами, «джинсу». На нашу думку – це нечесно по- відношенню до читача. Тому всі комерційні матеріали ми обов’язково маркуємо. На правах реклами ми розміщуємо матеріали з маркуванням:
- «Офіційно» - для рекламних матеріалів міських та державних структур;
- «Новини компаній», «Промо», «Партнерський матеріал/спецпроєкт», «Пресс-реліз» - для новин партнерів сайту;
- «Політичні новини» - для політичної реклами.
11. Відповідальність за зміст рекламної новини на сайті, несе рекламодавець.
12. Журналіст не має права розміщувати рекламну статтю під виглядом редакційної. В такому випадку за порушення редакційної політики сайту його оштрафують чи звільнять.
13. Редакція самостійно вирішує які матеріали про бізнес можна розміщувати як редакційні. Це стосується рейтингів і оглядів розважальних закладів та закладів харчування. Тільки редакційний матеріал розміщуємо без маркування, а в його змісті не вказуємо конкретної назви чи заклики скористатися послугами.
14. Якщо ви знайшли на нашому сайті комерційний матеріал, розміщений під виглядом редакційного, просимо сповістити про це на електронну пошту редакції.
Принципи роботи редакції і критерії розміщення матеріалів
15. Кожну новину чи розгорнутий матеріал на сайті пише автор. Його ім’я вказано зліва вверху, щоб читач знав, хто для нього працює. Також про кожного працівника редакції розміщена коротка інформація і його електронна пошта для зв’язку.
16. Кожний автор перед публікацією повинен впевнитися в достовірності інформації яку він публікує та перевірити джерело інформації.
17. Якщо журналіст допустив помилку – фактологічну, орфографічну або стилістичну і опублікував недостовірну інформацію, він зобов’язаний її виправити. Ми також можемо помилятися, але при цьому повинні це визнати и виправити.
18. Ми не можемо називати людину хабарником або злочинцем до рішення суду. В такому випадку в новині використовуємо слово «підозрюваний». Таким чином редакція притримується презумпції невинності.
19. Ми використовуємо маркування 18+ для новин і матеріалів, які мають текстову або візуальну інформацію про насилля, трагедії, нецензурну лексику. Таким чином ми попереджаємо читачів, що інформація може пошкодити їхній психологічний або моральний стан. З тих самих спонукань ми не публікуємо фото та відео померлих, а також оголені частини тіла без «заблюрення». Якщо матеріал містить нецензурну лексику, ми попереджаємо про це маркуванням 18+ і відповідним формулюванням.
20. Журналіст може публікувати фото неповнолітніх, але забов’язаний «заблюрити» обличчя дітей. Відкривати їх можна тільки в тому випадку, якщо неповнолітніх розшукує поліція і дітей потрібно розпізнати по -фото.
21. Ми не публікуємо редакційні матеріали з безпідставними обвинуваченнями в злочинах без доказів. Якщо на редакцію подадуть позов до суду за матеріал без порушення ред. політики, який не сподобався герою, компанія буде захищати позицію автора в суді.
22. Ми не публікуємо в новинах заклики до насилля, дискримінації і розпалювання ворожнечі, в том числі повалення конституційного ладу і приниження державних символів України.
23. В журналіста може бути власна думка стосовно політичної ситуації в місті, області або країні, але йому забороняється відстоювати позицію будь-якої партії, популяризувати її, маніпулювати інформацією або перекручувати її відносно інших політичних партій. Аналогічна ситуація і з релігійними або особистими поглядами журналіста.
24. Якщо працівник редакції був упередженим під час роботи, редакція припинить з ним співпрацю. Журналіст не може зловживати своїм службовим положенням і користуватися їм для тиску і впливу. Також журналіст не може брати подарунки в обмін на замовчування або змінення інформації в інтересах героя.
25. Ми не публікуємо плагіат, оскільки поважаємо працю колег. Ми можемо використати інформацію з іншого ресурсу, але обов’язково даємо на нього гіперактивне посилання. Якщо журналіст розмістив скопійовану інформацію під своїм іменем, ми вважаємо це крадіжкою і перестаємо співпрацювати з ним.
26. Ми намагаємося бути неупередженими і дотримуватися балансу думок в матеріалах, при цьому використовуємо критичний підхід. Ми зобов’язані в матеріалі опублікувати думку всіх сторін конфлікту, дотримуючись нейтралітету.
27. Ми поважаємо особисте життя, тому не називаємо прізвища причетних до адміністративних або кримінальних правопорушень. Виключенням можуть бути тільки випадки, де інформація являє громадський інтерес або людина є публічною.
Джерела інформації
28. Ми намагаємося не узагальнювати людей при написаніновин і вказувати конкретне джерело інформації – людину чи організацію, якщо це колективне звернення. Якщо джерелом інформації виступає людина, ми вказуємо її ім’я, прізвище, а також посаду або місце роботи.
29. Якщо ми публікуємо результати соціологічних досліджень, тоді в матеріалі обов’язково вказуємо хто їх проводив, кого і де опитували, який метод опитування і яка погрішність дослідження.
30. В кожному матеріалі посилання на джерело знаходиться в першому абзаці, зазвичай у другому реченні. Ми ставимо гіперактивне посилання та вказуємо конкретне джерело інформації. Для нас важливо, щоб аудиторія могла нам довіряти, тому можемо ставити помітку на інформацію як «Потребує в перевірці», «Немає можливості перевірити», «Важко повірити».
31. Інформацію про збір коштів на лікування, публікуємо тільки після того, як будемо впевненні в достовірності інформації. В новині обов’язково повинна бути копія діагнозу і заключення лікаря з печаткою і підписом. В цілях конфіденційності інформації копії документів редакція може залишати в своєму розпорядженні без публікації на сайті.
Цінності сайту
- Ми за єдину і незалежну Україну.
- Ми за дотримання законів та моральних принципів.
- Для нас важлива свобода. Головний наш внутрішній цензор – не нашкодити.
- Ми поважаємо право кожної людини на вибір бути таким, яким він хоче, якщо це не шкодить моральним принципам и суспільству.
- Постійний саморозвиток і прагнення навчатися.
Коментарі та інтерв’ю
32. Журналіст, при зверненні за коментарем, по-телефону або під час події, повинен представитися співрозмовнику та попередити, що хоче взяти коментар під запис для того, щоб використати його в матеріалі. При необхідності чи за проханням співрозмовника, журналіст повинен показати редакційне посвідчення з діючою датою, печаткою та підписом редактора.
33. Перед початком інтерв’ю або коментарем, журналіст зобов’язаний попередити співрозмовника, що розмова записується з ціллю обробки інформації для матеріалу. Він може це робити тільки після дозволу співрозмовника, яке також потрібно записати на диктофон.
34. Перед публікацією інтерв’ю, журналіст повинен відправити його на погодження герою. Це потрібно для перевірки фактажу: назв, дат, послідовності подій, точності висловлювань. Герой не може змінювати зміст фраз, смислів, стиль викладу матеріалу. Якщо співрозмовник вніс правки в інтерв’ю, які змінюють його зміст і значення, редакція має право не публікувати матеріал.
35. Журналіст може не відправляти інтерв’ю на погодження, якщо сам герой відмовився читати текст перед публікацією. Працівник редакції також повинен записати відмову на диктофон.
36. Журналіст не може змінювати зміст цитати. Він має право змінити його стилістично або синтаксично, зберігаючи при цьому зміст сказаного. Цитата в тексті при цьому чітко виділяється лапками з вказанням в кінці на джерело (авторство) висловлювання.
37. При використанні слова «експерт» в новині або авторському матеріалі журналіст повинен обґрунтувати експертність коментатора вказуючи ім’я, прізвище, посаду і галузь в якій спеціалізується співрозмовник.
Співпраця з читачами
38. Читач може повідомити новину в редакцію, натиснувши на зелену кнопку з написом «Повідомити новину» зверху справа, вказавши ім’я, контакти для зв’язку та інформацію. Ми постійно перевіряємо редакційну пошту та читаємо вхідні повідомлення. Ми можемо опублікувати надіслану інформацію, якщо вважаємо її соціально важливою і корисною або цікавою для читача сайту.. Ми не зобов’язані публікувати все надіслані новини. Також редакція залишає за собою право частково або повністю змінювати текст, не впливаючи на зміст повідомлення.
39. Ми за конструктивну критику і продуктивну співпрацю з читачами, але ми також можемо видаляти коментарі на сайті та на сторінках соціальних мереж сайту, якщо вони містять образу працівників або інших читачів, рекламу, спам, ненормативну лексику, заклики до насилля, розпалювання ворожнечі, образу честі, повалення конституційного режиму.
40. Повідомити нам про помилкув новинах абоавторському матеріалі, можна виділивши відповідний текст и натиснувши Ctrl + Enter. Ваше повідомлення прийде нам на нашу редакційну пошту.
Передрук матеріалів сайту
41. Ви можете цитувати матеріали сайту без попередньої згоди редакції, але в такому випадку потрібно обов’язково дати посилання на нас. Для інтернет-видань це повинно бути пряме гіперпосилання на статтю з цитатами.
42. Редакція залишає за собою право на заборону передруковувати матеріал. Він позначається фразою «Повне або часткове копіювання цього матеріалу без дозволу редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав».
43. Правила редакційної політики діють з моменту їх опублікування на сайті. Також ми залишаємо за собою право змінювати або уточнювати її.