Нові умови зняття готівки та правила роботи банків під час блекауту: які зміни ініціював Нацбанк
У прес-службі Національно банку України повідомили, що усі банки на території країни отримали відповідні розпорядження щодо організації роботи під час можливого блекауту. Зокрема, у банківський системі буде впроваджено "банкоматний національний роумінг". Що це означає, читайте далі.
Чи працюватимуть банки при блекауті?
Нацбанк вимагає від усіх банків, які працюють в Україні, щоб вони визначилися з відділеннями, які будуть продовжувати працювати навіть під час тривалого відключення електроенергії. Їх має бути не менше 35% від загальної кількості. Це також обов'язково для кожного регіону, де є банк. На базі цих відділень почне діяти система Power Banking – сукупність банків, у яких можна буде отримати фінансові послуги в умовах тривалого блекауту.
Такі чергові відділення мають містити:
- автономні джерела живлення;
- супутникові засоби зв'язку;
- додаткові термінали та банкомати;
- запас готівки.
Також у них має побільшати персоналу, адже ці відділення будуть доукомплектовані за рахунок тих, які не працюють.
"Банкоматний національний роумінг" - що це?
За пропозицією Національного банку України, в усіх банках буде встановлено єдиний розширений ліміт на зняття готівки та скасована плата комісії за зняття грошей у банкоматі не вашого банку.
Це розширить можливості оперативного та зручного доступу громадян до своїх коштів. Найбільші банки вже приєдналися до цієї ініціативи, - зазначили у прес-службі НБУ.
Також банки мають опублікувати списки працюючих відділень, де можна зняти готівку у касі, якщо банкомати відключаться.
Читайте також: Як зберегти вдома тепло та не змерзнути, якщо немає опалення: дієві поради та лайфхаки
Відновлювати енергосистему будуть за наш рахунок: як зростуть тарифи