• Головна
  • Пропаганда через серіали та музику: як кремль маніпулює молоддю
10:00, Сьогодні
Надійне джерело

Пропаганда через серіали та музику: як кремль маніпулює молоддю

Пропаганда через серіали та музику: як кремль маніпулює молоддю

росія намагається затягнути українських підлітків у свою культурну пастку — і робить це цілком свідомо. Їхня пропаганда працює тонко, через серіали, тренди в соцмережах, музику. Саме тому Україні потрібно створювати більше власного якісного контенту, щоб наша молодь не зростала під впливом ворожої культури. Про це говорить керівник Центру протидії дезінформації при РНБО Андрій Коваленко.

Він пояснив, як росіяни модернізують пропаганду. Наприклад, вони випускають серіали, які спочатку самі ж і критикують у своїй країні, щоб створити ілюзію незалежної думки.

Один із таких прикладів — серіал "Ландыши". Він набирає мільйони переглядів, TikTok забитий уривками, навіть наші військові інколи співають пісню з цього серіалу. Але більшість не задумується: якщо тобі сподобалася мелодія, ти почав її поширювати — ти несеш із собою й російську культуру. А головна цільова аудиторія цього серіалу — підлітки від 14 до 18 років, — пояснює Коваленко.

Ще один приклад — пісня "Sigma Boy". Можливо, для когось це здається дрібницею, але багато вчителів уже б'ють на сполох. Діти до 14 років буквально засвоюють ці пісні, не замислюючись, що це вплив російської культури.

Як працює ця інформаційна атака

За словами Коваленка, росіяни мислять стратегічно. Вони вкладаються у довготривалі інформаційні операції, орієнтуючись на підлітків, які через 5-10 років стануть лідерами думок або навіть політиками.

Уявіть: сьогоднішнім 12-14-річним доведеться вирішувати майбутнє України. Саме вони прийматимуть рішення — дружити з росією чи ні. І кремль уже зараз намагається посіяти в їхніх головах правильні для себе установки, — каже він.

Чи є вихід

Головна проблема — в Україні досі недостатньо власного контенту, який міг би стати альтернативою. Хоча є позитивні зрушення.

Наші підлітки дивляться стрімерів, грають у Minecraft, Roblox. І класно, що з'являються канали, де через ці ігри розповідають історію України. Наприклад, під час гри в Roblox блогер може паралельно пояснювати, що відбувалося в Києві під час визвольних змагань, — розповідає Коваленко.

Він також відзначив вихід гри S.T.A.L.K.E.R. 2, яка стала проривом. Українські стрімери активно транслюють її, одночасно розповідаючи глядачам про українські новини.

Крім того, у TikTok з'являються нові блогери, які короткими відео розповідають, наприклад, про Лесю Українку чи маловідомі факти з історії України.

Хто формує думки підлітків

За словами керівника ЦПД, у підлітковому віці на людину більше впливає не сім'я, а середовище: блогери, стрімери, співаки, культурні діячі.

Наша задача — зробити так, щоб саме українські лідери думок мали вплив на молодь. Бо якщо вони транслюватимуть правильні цінності, це означає, що в майбутньому все буде добре. І, до речі, приклад S.T.A.L.K.E.R. 2 чудово показує, як український продукт може викликати інтерес навіть у росіян, — підсумовує Коваленко.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#підлітки #пастка #контент
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...