Масове використання генераторів похитнуло паливний ринок України: ситуація напружена
Блекаут і довгий час без електрики змусили багатьох купити генератори. Вони, своєю чергою, споживають бензин, спровокувавши ще більший попит на паливо.
У підсумку на АЗС лягло ще одне навантаження у вигляді нового споживача - тих самих генераторів. Про це міркував експерт Сергій Куюн.
Порівнянно з автомобілем
Помірне використання генератора можна легко зіставити з автомобілем, який їздить приблизно 100-150 кілометрів на добу (з розрахунку на 10 літрів). Тільки от автомобілям потрібна реєстрація і це дає змогу відстежити їхню кількість, а генераторам - ні.
Зростання парку генераторів на 100 тисяч одиниць на місяць і більше, ринок здатний витримати. Такі обсяги протестували в найскладніші місяці літа, - пише Куюн.
Генератори спровокували зростання цін
Ажіотаж змусив деякі мережі підняти ціни від 50 копійок до 1 гривні на літр. І суть навіть не в особистому прибутку. Метою є збити або переорієнтувати попит. У трейдерів просто немає запасів під такі продажі. Їх ніде тримати, та й небезпечно це.
Великі мережі намагаються зарезервувати додаткові обсяги. За інформацією Куюна, є випадки "розконсервування" старих і не дуже вигідних пропозицій.
Зовнішня кон'юнктура зараз дуже напружена, оскільки очікується ембарго російської нафти - 5 грудня. Нервують і європейці. Дефіциту на ринку зараз немає, але немає і вільних обсягів. Відсутність вибору і можливості торгуватися вже позначилася на підвищення тарифів на перевезення.
Усе це ми проходили навесні. На нашому боці низький сезонний попит у Європі та нова система забезпечення. Головне - ми всі стали сильнішими, - підсумував Куюн.
Читайте також: Відновлювати енергосистему будуть за наш рахунок: як зростуть тарифи