![](https://s.5692.com.ua/section/logo/upload/pers/74/logo.png?20250210)
Бюджет на телемарафони: що змінилось і скільки коштує інформаційна підтримка в умовах війни
![Бюджет на телемарафони: що змінилось і скільки коштує інформаційна ... Бюджет на телемарафони: що змінилось і скільки коштує інформаційна підтримка в умовах війни](/dist-assets/images/cap.jpg)
Якщо ви думали, що державні витрати в 2024 році значно змінилися, то ось вам цікава цифра: 843 мільйони гривень пішли на створення та трансляцію телемарафонів "Єдині новини" і "FreeДом". І, чесно кажучи, це майже копійка в копійку те ж саме, що й минулого року — тоді на ці проєкти виділили 842 мільйони.
Хто отримав найбільше
Найбільше — 699 мільйонів гривень — пішло саме на "Єдині новини". Ще 144 мільйони витратили на "FreeДом". Контракти отримали ті ж телеканали, що й раніше: "Інтер", "ICTV", "1+1", "Ми — Україна" та продакшн-компанія "Кінокіт".
До речі, ось хто отримав найбільше держфінансування:
- "Ми — Україна" — 190 млн грн
- "ICTV" (СЛМ Новини, Пінчук) — 190 млн грн
- "Інтер" (Фірташ) — 170 млн грн
- "1+1" — 139 млн грн
- "1+1 Продакшн" — 48 млн грн
А що з каналом "Рада"
Офіційно він бере участь у телемарафоні, але свій контент не виробляє. Натомість його створює "Кінокіт" – компанія, яку пов’язують з екс-заступником голови Офісу президента Кирилом Тимошенком. І це коштувало бюджету 105 мільйонів гривень.
Зменшення витрат на інші канали
Так, але не на телемарафоні. Ось, наприклад, витрати на державні телеканали "Дім" та "The Gaze" у 2024 році скоротили. На десять програм для "Дому" виділили 17,6 мільйона гривень – удвічі менше, ніж у 2023-му (тоді було 41 млн).
А з "The Gaze" взагалі цікаво: якщо торік канал отримав 43,6 мільйона, то тепер – всього 3,3 мільйона.
Європа не в захваті
У жовтні 2024-го Єврокомісія висловила претензії до "Єдиних новин". Головна проблема — сумніви в об’єктивності. Та й загалом виникає питання: чи варто фінансувати проєкт державним коштом?
До того ж, глядачі вже не ті. За даними USAID-Internews, 86% українців знають про телемарафон, але дивляться його лише 47%. Довіряє ж йому кожен третій.
Раніше було інакше
У 2022-му марафон мав широку підтримку. Але з 2023 року довіра почала падати. У лютому 2024-го соціологи вперше зафіксували негативний баланс довіри-недовіри: тепер більше людей не довіряють марафону, ніж довіряють.