• Головна
  • Бюджет на телемарафони: що змінилось і скільки коштує інформаційна підтримка в умовах війни
11:00, Сьогодні

Бюджет на телемарафони: що змінилось і скільки коштує інформаційна підтримка в умовах війни

Бюджет на телемарафони: що змінилось і скільки коштує інформаційна підтримка в умовах війни

Якщо ви думали, що державні витрати в 2024 році значно змінилися, то ось вам цікава цифра: 843 мільйони гривень пішли на створення та трансляцію телемарафонів "Єдині новини" і "FreeДом". І, чесно кажучи, це майже копійка в копійку те ж саме, що й минулого року — тоді на ці проєкти виділили 842 мільйони.

Хто отримав найбільше

Найбільше — 699 мільйонів гривень — пішло саме на "Єдині новини". Ще 144 мільйони витратили на "FreeДом". Контракти отримали ті ж телеканали, що й раніше: "Інтер", "ICTV", "1+1", "Ми — Україна" та продакшн-компанія "Кінокіт".

До речі, ось хто отримав найбільше держфінансування:

  • "Ми — Україна" — 190 млн грн
  • "ICTV" (СЛМ Новини, Пінчук) — 190 млн грн
  • "Інтер" (Фірташ) — 170 млн грн
  • "1+1" — 139 млн грн
  • "1+1 Продакшн" — 48 млн грн

А що з каналом "Рада"

Офіційно він бере участь у телемарафоні, але свій контент не виробляє. Натомість його створює "Кінокіт" – компанія, яку пов’язують з екс-заступником голови Офісу президента Кирилом Тимошенком. І це коштувало бюджету 105 мільйонів гривень.

Зменшення витрат на інші канали

Так, але не на телемарафоні. Ось, наприклад, витрати на державні телеканали "Дім" та "The Gaze" у 2024 році скоротили. На десять програм для "Дому" виділили 17,6 мільйона гривень – удвічі менше, ніж у 2023-му (тоді було 41 млн).

А з "The Gaze" взагалі цікаво: якщо торік канал отримав 43,6 мільйона, то тепер – всього 3,3 мільйона.

Європа не в захваті

У жовтні 2024-го Єврокомісія висловила претензії до "Єдиних новин". Головна проблема — сумніви в об’єктивності. Та й загалом виникає питання: чи варто фінансувати проєкт державним коштом?

До того ж, глядачі вже не ті. За даними USAID-Internews, 86% українців знають про телемарафон, але дивляться його лише 47%. Довіряє ж йому кожен третій.

Раніше було інакше

У 2022-му марафон мав широку підтримку. Але з 2023 року довіра почала падати. У лютому 2024-го соціологи вперше зафіксували негативний баланс довіри-недовіри: тепер більше людей не довіряють марафону, ніж довіряють.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#телемарафон #держава #витратила
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...