У супермаркетах дуже часто дурять українців: що потрібно робити в цих випадках - вказали у Держспоживслужбі
Фото: як обманюють клієнтів на касах в супермаркетах (freepik.com)
В Україні супермаркети та магазини часто вказують різні ціни на цінниках та в касових апаратах. У такому випадку магазин часто намагається продати товар за вищою ціною, але закон на боці покупця.
Держпродспоживслужба роз'яснює, що якщо продавець виставляє два різні цінники (на касі і на прилавку), покупець має право купити товар за нижчою ціною. Стаття 15 Закону "Про захист прав споживачів" передбачає, що всі українці мають право на отримання інформації про товари, в тому числі про ціни.
Закон також встановлює вимоги до цінників:
- на ціннику повинна бути вказана ціна кожної одиниці товару;
- ціна повинна включати всі податки та надбавки.
Як зазначають у відомстві:
На жаль, часто трапляється так, що споживачі бачать ціну на ціннику певного товару і фактично розраховують заплатити цю ціну, але коли вони розраховуються на касі, то виявляють, що ціна обраного товару інша і, як правило, вища.
Відповідно до частини 8 статті 18 Закону України "Про захист прав споживачів", у разі надання недостовірної інформації спори вирішуються на користь покупця. Таким чином, ціна має бути встановлена за більш вигідною для покупця товару/продукції.
У разі відмови продати товар за ціною, зазначеною на ціннику, ви маєте право звернутися зі скаргою до Держпродспоживслужби. Заздалегідь бажано зберегти чек і сфотографувати цінник (ціна в чеку повинна відрізнятися від ціни на ціннику).
Читайте також: Колекціонери готові заплатити 13 500 гривень за 1 копійку: в Україні продають унікальну монету 1992 року
Грошова допомога 6600 гривень на одну особу від ООН: кому доступна виплата та як отримати
Шахрайства з мікропозиками: що робити, якщо вимагають заплатити за кредит, який ви не брали