• Головна
  • Блокування без попередження: в яких випадках банк може закрити рахунок клієнта
12:03, 24 серпня

Блокування без попередження: в яких випадках банк може закрити рахунок клієнта

Блокування без попередження: в яких випадках банк може закрити рахунок клієнта

В Україні банки можуть блокувати рахунки клієнтів, не пояснюючи причини розірвання договору. Іноді вони просто ставлять клієнта перед фактом, надсилаючи лист на електронну пошту. Такі ситуації зазвичай є неочікуваними для громадян, хоча а самі вони часто несвідомо порушують умови договору.

Чому банк може закрити рахунок без пояснення причин, пояснює видання 5692.com.ua, посилаючись на Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення".

Закриття рахунку без пояснення причин – чи законно це

Українське законодавство дозволяє банкам блокувати рахунки клієнтів без пояснення причин. ПриватБанк та інші великі банки зробили частиною своєї політики заборону на оголошення причин розірвання договору та зазначають це у договорі, який підписує клієнт при відкритті рахунку. При блокуванні клієнту можуть вказати на порушення, виявленні під час проведення фінансового моніторингу.

Зазвичай у договорі йдеться, що банк має право закрити рахунок із власної ініціативи й після письмового попередження клієнта при настанні таких обставин:

  • відсутність операцій протягом 12 місяців не було жодних (якщо немає коштів на рахунку);
  • смерть клієнта;
  • порушення зобов’язань з боку клієнта згідно з договором (наприклад, щодо надання актуальних даних);
  • якщо банк вважає, що співпраця може призвести до фінансових збитків, погіршення іміджу банку;
  • обман з боку клієнта (наприклад, надання неправдивих даних);
  • використання рахунку не для власних потреб;
  • якщо діяльність клієнта суперечить законодавству;
  • у разі виникнення підстав, передбачених законодавством з питань фінансового моніторингу;
  • виявлення ознак незаконних операцій із платіжним інструментом.

Крім того, деякі причини блокування стосуються фінансового моніторингу. Основна з них – необхідність документального підтвердження походженням коштів у разі операцій на суму від 400 тис. грн.

Ще одна причина блокування – ризиковані операції, якими банк зазвичай вважає:

  • усі нетипові операції;
  • операції з готівкою, криптовалютою;
  • отримання коштів від казино;
  • перекази від РЕРів (публічних осіб, чиновників, представників влади) тощо.

У законі про фінансовий моніторинг (ст.15) зазначаються такі причини для розірвання договору з ініціативи банку:

  • неможливість проведення ідентифікації та/або верифікації клієнта;
  • встановлення клієнту неприйнятно високого ризику або ненадання клієнтом документів чи відомостей, які потрібні для належної перевірки;
  • подання клієнтом неправдивої інформації або подання інформації з метою введення в оману;
  • неможливість ідентифікації особи, від імені або в інтересах якої проводиться фінансова операція, є неможливим.

У тих випадках, коли банк блокує рахунок, а на ньому ще залишаються гроші, клієнту потрібно прийти у відділення банку та надати реквізити іншого рахунку, на який перерахують кошти.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#блокування рахунку #блокування переказу #причини блокування
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...